Werk aan de Maaslijn
De komende jaren wordt de Maaslijn, de spoorlijn tussen Nijmegen en Roermond, aangepast. Er gaan elektrische treinen rijden op dit spoor. Het werk wordt gedaan door Swietelsky Rail Benelux in opdracht van ProRail. Het Ministerie van Infrastructuur en de provincies Limburg, Noord-Brabant en Gelderland helpen ook mee. Zo kan Arriva straks beter en op tijd rijden. Wat staat ons te wachten?
De spoorlijn is meer dan 80 kilometer lang. Daarom wordt het werk in stappen gedaan. Eerst tussen Nijmegen en Venlo, daarna tussen Venlo en Roermond.
Dit najaar en volgend jaar beginnen de voorbereidingen. Bomen en struiken langs het spoor worden bekeken. Zo weet men welke kunnen blijven staan en welke weg moeten. Er worden ook onderzoeken gedaan naar de natuur en de ondergrond. Daarnaast worden technische aanpassingen voorbereid voor de elektrische treinen.
In 2025 begint het echte werk aan het spoor tussen Nijmegen en Venlo. Dan rijden er soms geen treinen.
Wil je weten wanneer er geen treinen rijden of wat er gaat gebeuren? Download de BouwApp op je telefoon of kijk op de website: www.swietelsky.nl/projecten/opwaardering-maaslijn.